Monday, February 13, 2006

Ikatan 2 hati...

25 Disember 2005.... 2 minggu sebelum tu, kita digemparkan ngan berita negeri2 di utara dilanda banjir kilat. Mmg aku terkejut tgk melalui buletin utama bagaimana kawasan sepjg Jitra-Arau bertukar jd sebuah sungai besar akibat ditenggelami 'air kotor' yg mengalir dr selatan Thailand. Mmg besar ujian Allah swt kali nie... Aku tingat lg taun 2004 bln yg sama... tsunami... 1 lg bencana alam bersifat air menghentam perantauan kita... lg terok dugaanNya di Acheh.

Seminggu menjelang Krismas... kali nie aku lak tergamam sorang2 bila Satria yg aku pandu ngan relaxnya di MRR2 kol 7 pagi tetiba terbabas menghentam divider konkrit akibat tyr depan yg pecah! Aduss... bukan bdn yg sakit beb tp kapla otak aku... mmg kalut jdnya tgh2 xder duit nie... Nasib baik la member2 aku, si Isma ngan si Mike came to d rescue... tima kasih byk2 sahabatku... I owe u one! Mmg 1 lg dugaan Allah swt buat hambaNya yg byk berdosa... *sob*sob*

25 Disember 2005.... dlm suma kemelut yg menimpa, aku tetap bersyukur dan bahagia kerna dgn izinNya pd tarikh tersebut hajat hatiku meminang Xue akhirnya kesampaian... alhamdulillah syukran... sumanya berjln lancar. Perjalanan pihak rombongan seramai lebih kurang 30 org (ramai tu beb bwk bala tentera... 3 keta, 2 mpv!) dr Alor Setar ke Kuala Perlis x terganggu dek kawasan banjir yg berlaku... dan alhamdulillah tiba di perkarangan umah Xue pon tepat spt yg dijanjikan... kol 3 ptg.Berbekalkan 7 dulang hantaran pinangan... sumanya nie hasil kerja tgn kreatif bonda ngan adik2 pompuan aku termasuk 2 dulang dr jiran2 (tima kacih x terhingga buat Kak Nabila, Kak Roy ngan Auntie Norma) majlis pertunangan pon dimulakan. Majlis kat umah Xue meriah walopon ringkas tp apakan daya aku terpaksa duduk diam jer dlm keta menantikan selesainya majlis.
The Boss himself takes d lead... Ayah aku mmg sjk 4-5 taun nie slalu jd faveret keluarga aku sbg jurucakap dlm istiadat2 camnie... n its my greatest pleasure to see him do it for me... thx alot pop! Keluarga Xue pon turut diwakili oleh org kuat depa... x lain dan x bukan datuk dia sendiri... juga merangkap kadi kat situ... wow... mmg otai abis! Pertemuan umpama Undertaker vs The Rock gitu... :p
Selesai sj majlis tersebut, aku tetiba dipanggil pulak masok mengadap ke bwh duli... alamak... kena kuar dr tempat persembunyian ke? Yg nie cek segan silu nie... Mmg kalu la ada title jejaka plg popular masa tu... rasanya senang2 jer aku sandang drpd reaksi suma org2 kat situ. Aku sempat gak kerling Xue yg mmg cantek abis aritu... serba kuning emas you! Rupa2nya aku pon kena disarungkan cincin tunang... mak ai... pecah rekod beb. Ayah Xue sendiri berbesar ati sarungkan cincin tu kat jari aku... 1 kenangan manis buat sorang bakal menantu :)Kepulangan kami kemudiannya dibalas ngan 9 dulang 'emas' yg most of it hasil keja tgn Xue sendiri! Boleh thn gak bakat terpendam Cik Zuraida nie ek... mmg aku sendiri pon x sangka. Pas nie leh la partnership ngan mama n sis corp buat home-made business... mesti masyuknyer dear!25 Disember 2005... Satu hari yg indah dan bahagia buat kami berdua. Moga ikatan ati nie membawa kami ke jinjang pelamin... insyaAllah. Maka dgn ini, aku secara rasminya dah jd TUNANG ORG! Tahniah Wan dan Xue.... ;)

13 comments:

Xuer said...

wahh..cantekk la..=)

Anonymous said...

oooo....Ini kerja ko behind the partition eh. Report boss....

Anonymous said...

Congratulations on your engagement. Cecepat la langsung. Hang tu dah semakin berumur.

One said...

Relax la Puan Rin... kan nie pon dikira info sharing gak. ICT tuu... Ilmu yg ada mesti diamal maa :p

Mmg nak kawen sgt nie... step by step loo... hehehehe!

Anonymous said...

Tahniah!!!
Wah ... mmg berseri2 sekali
terutama jejaka hensem tu :P

Anyway, Congratulations on your engagement.

P/S: nasihat ckit kat kawan baik ko (Mike) tu .. cepat2 ler ...

-Grifter-

One said...

Thx for d blessing dude... :)

Abg Mike kita mmg skrg tgh merangka strategi besar2an lebih kurang mcm Dato' K nak g meminang Ct gitu. I see, I come n I conquer!!! :p

Anonymous said...

Fuyoooooooo!!! Dapat bling bling you!!! Congrats on d engagement!! Pandai cari bakal bini, awal2 lagi dah pi bagi cincin kat si Cepoi ni buat pe? Aduhh!! Cepoi, pls hantar dia tuition ngan kiterang kat Bangi ehh...

Anonymous said...

woiiiii....ko tu tunang sama tarikh ngan aku....wak lu lengkung sungguh..

apapun jadikan 25 disember 2005 tu saat indah untuk kita semua...kahkahkahakahakah

aku kalu x de aral melintang awal bulan ni nikah...ko bila tarikhnya....nanti ko bagi aku add untuk aku poskan kad kawin...

sesuai dah ko tu tunang ...umur dah lanjut usia...kahkahakahak..

Burn..

One said...

Ye Puan Bai... itu tandanya 'kasih berpanjangan'... tau xpe... hehehe... Mmg kalu leh nak elakkan dia jumpa pon AJK2 penting Persatuan Kaum Ibu PERNEC Bangi yg mmg cerdik pandai serta berwawasan nie... too early 4 bad influence :p
___________________________________________
Waa... ko pon bertunang sama tarikh ngan aku, Burn? Mmg x sangka buah nangka jd buah gedua'q :p Pastu dah nak nikah lak awal bln 4 nie... mmg setinggi2 ucapan tahniah aku kat hang Burn... Hang pon dah lama 'mengidam' sjk graduate U kan? :p

P/S: Nnt aku kasi add aku thru emel. Jgn x jemput. Cya dude!

Xuer said...

byanne said "awal2 lagi dah pi bagi cincin kat si Cepoi ni buat pe? Aduhh!! Cepoi, pls hantar dia tuition ngan kiterang kat Bangi ehh..."

am i that bad dear? =p

x pe lah kak..as long as he treat me good...kasik cincin sebentuk means nothing compared to d love that he gave me...=)

would u like to enroll my class sis? hehe

One said...

Woo... I'm touched dear. Same goes over here... having u is d best thing dat ever happen to me :-*

"Sometimes I just hold you too caught up in me to see,
I'm holding a fortune that heaven has given to me,
I'll try to show you each and every way I can,
Now and Forever I will be your MAN"

Anonymous said...

bukan awal bulan 4 la bongok..tu awal sangat...awal bulan 6 nanti..insyaallah..

ko pasti aku jemput punya...sebab aku nak suh ko kasi hadiah peti ais kat aku...kahkahkahkaha

Burn..

One said...

Awal Jun, Burn? Waa... bln World Cup tu beb... Moga jaringan ko menghasilkan gol!!! :p

P/S: Hadiah aku rahsia... tp yg confirm mmg kotak dia leh masok dlm peti ais ko :p

12 Perhentian

Dpt jer duduk kat spot seat besi plg cun dlm LRT, aku kembali menjengah application Blogger v1.02 yg baru 2 ari lps aku install d hp SE P1i...